Digitaal werpt eindelijk vruchten af

Veel uitgevers stonden nog sceptisch tegenover de digitalisering van kranten en magazines maar uit recente studies blijkt dat het digitaal maken van hun publicaties alleen maar voor meer inkomsten kan zorgen.

Het is goedkoper, het brengt meer op, in Amerika spenderen meer mensen tijd online dan voor de televisie, er is de mogelijkheid tot automated trading, mensen zijn bereid te betalen voor online content en het moet. Dat zijn de redenen waarom elke uitgever er serieus over moet nadenken om zijn magazine te digitaliseren. Uit onderzoek blijkt ook dat mensen meer bladen lezen op het internet dan dat ze voorheen deden met de papieren versies.
Er is wel keerzijde van de medaille: een goed online blad maken kost veel tijd en moeite want digitale versies hebben nu eenmaal andere aandachtspunten dan papieren versies. Bij Sanoma zijn ze daar ook achter gekomen en zij investeren dan ook veel tijd in het zoeken naar innovatieve technieken om online lezen zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Hopelijk volgt de rest van België (en Europa) snel want de evolutie van papier naar digitaal lijkt ons er een die niet tegen te houden valt.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s