Pitchfork

De kritische muzieksite Pitchfork komt met een gedrukt magazine. In tijden dat de printmedia het zeer slecht doen lijkt dat een vreemd idee, maar volgens de oprichters zit er net veel potentieel in het heruitvinden van een muziekmagazine. Het aanbod is zeer beperkt geworden en dat maakt het uniek. Vinylplaten zijn toch ook weer in?!

Ik denk dat de visie van de oprichters te positief is. Het is nu eenmaal zo dat mensen liever gratis pers ontvangen, dan dat ze ervoor moeten betalen. Het is niet omdat er minder gedrukte magazines zijn, dat mensen het plots meer zullen kopen. Het kan zijn dat magazines gemaakt voor een bepaalde niche (hier de muziekliefhebber) weer meer aan populariteit zullen winnen, maar ik denk niet dat dat het geval zal zijn voor de kranten. Uiteindelijk spreken de cijfers voor zich: de gedrukte media doet het slecht!

Pitchfork

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s